Negativní předvolební kampaň – často se předvolební kampaně dělí na pozitivní, jenž se snaží zpropagovat a zapůsobit kvalitami kandidáta nebo strany. Negativní předvolební kampaň se však soustředí na kvality nebo spíše nedostatky oponentů.
Cíl negativní předvolební kampaně
Cílem negativní kampaně je v první fázi pošpinit či dehonestovat protikandidáta. Druhá fáze a jakýsi důsledek je potom stížení volebního zisku oponenta.
Většina negativních předvolebních kampaní vzniká po důkladné analýze a zvážení důsledků. Negativní kampaně mohou být vykonstruované a nebo pouze odhalují skryté informace o kandidátech.
Negativní kampaně se více využívají ke konci a mohou být pomyslným jazýčkem na vahách při rozhodování voličů. Negativním předvolebním kampaním se říká také kampaně útočné, nýbrž jejich cílem je útočit na oponenta a porazit ho. Negativní předvolební kampaně jsou stále častějším nástrojem moderního politického marketingu, protože jejich efektivita je při správném zacílení vysoká.
Negativní kampaně v USA
V USA začaly být negativní předvolební kampaně součástí voleb nejdříve a jsou nejmarkantněji vidět. Negativní kampaně byly využívány ve všech prezidentských volbách posledních let. Dokonce i ve volbách primárních mezi Hillary Clinton a Barackem Obamou. Hillary Clinton v následujících prezidentských volbách svedla tvrdý boj s Donaldem Trumpem, kde byla negativní kampaň používána hojně na každé straně.
Zpětný odkaz:Politická volební kampaň – Politický slovník
Zpětný odkaz:Příklady negativní kampaňe před komunálními volbami – České volby
Zpětný odkaz:Spin doctoring jako nástroj politického marketingu - Politický slovník
Zpětný odkaz:Celebritizace politiky | Politický slovník