Komerční nacionalismus

Komerční nacionalismus – vyjadřuje typ nacionalismu, který je zjednodušeně provozován za účelem zisku. Nacionalismus prosazuje sounáležitost určité skupiny tedy národa a prosazování jejich zájmů. Tato skupina sdílí určité představy, mýty, jazyk, kulturu nebo teritorium. Máme mnoho teorií nacionalismu, z nichž každá vyzdvihuje jiný aspekt a původ.

Nacionalismus jako zaměstnání

Označení komerční nacionalismus označuje využívání těchto názorových proudů k vlastnímu obohacení bez nutnosti v tento koncept věřit. Komerční nacionalismus je vlastně jakousi formou politického podnikání. Politický podnikatel si vybere díru na trhu, kterou v tomto případě je nějaký nacionální nebo populistický výsek společnosti. Těmto lidem tento komerční nacionalista nebo populista nabídne přesně to co chtějí a slíbí jim prosazování jejich zájmů.

Účelem politického podnikání i komerčního nacionalismu jsou peníze, zisk. Díky neprůhledné struktuře strany se po volebním úspěchu dostanou k hrstce, jednotlivci vysoké zisky za hlasy.

Tomio Okamura jako příklad komerčního nacionalisty

V České republice je nejblíže ke komerčnímu nacionalismu Tomio Okamura. Záměrně nepíši jeho uskupení SPD, protože pro Tomia Okamuru to byl již druhý podnikatelský počin.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *