Volební manažer kampaně

Volebním manažerem je buď samotný politický kandidát nebo častěji člověk, který má řízení volební kampaně jako plné zaměstnání v období voleb. Úkolem volebního manažera je organizace kampaně.

Úkoly a cíle volebního manažera

Volební manažer zajišťuje fungování a organizaci volební kampaně. Připravuje volební strategii a společně s odborníky na PR a marketing volí nejvhodnější strategii. Volební manažer by také měl koordinovat kandidáty, dobrovolníky a placené lidi daného subjektu. Jedná se o jemnou logistiku všech prostředků a jejich lepší rozprostření.

Volební manažer je také objednatelem reklamních předmětů, reklamních ploch a dalších kanálů předvolební propagace. Volební manažer by měl být hlavní figurou volebního štábu, kde se nastavuje předvolební strategie a zásadní mediální sdělení.

Role volebního manažera v moderní kampani

Díky amerikanizaci volebních kampaní přešly politické strany k více odborným a často mimo stranickým volebním manažerům. Stále častěji jsou volebními manažery mediální experti či PR odborníci. Politické strany méně často sahají po bývalých politicích či diplomatech jako tomu bylo v minulosti.

Volební manažeři jsou často vyplácení fixem s vysokým motivačním bonusem při úspěchu politické strany. Používají se například bonusy za mandát, které se vyplácejí za každý získaný mandát nebo za každý mandát nad plán zisku politického subjektu. Manažeři mohou být odměněni také na základě procentuálního zisku strany.

Při celorepublikových kampaních mají volební manažeři týmy na každou oblast předvolební kampaně (Outdoor, eventy, sociální média).

Praxe z USA

Pokud je v předvolební kampani využita negativní kampaň či technika spin-doctoringu, tak většinou tato aktivita vychází od volebního manažera, který mnohokrát dělá i bez vědomí kandidáta strany.

Lídr a volební manažer jsou dvě nejdůležitější postavy úspěchu politické strany ve volbách.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *