Politický marketing

Politický marketing – Spojením těchto dvou slov dostáváme pojem, jenž vyjadřuje adaptaci politického soupeření na trh a klasické marketingové prostředí. Politický marketing je multidisciplinárním oborem, který obsahuje klasický marketing, psychologii a politologii.

Cílem politického marketingu je prodat produkt. Produktem v tomto významu je myšleno politického kandidáta – tedy hlavním cílem je, aby si kandidáta koupilo co možná největší počet zákazníků. Za slovem koupilo se myslí zvolilo a za slovem zákazník je myšleno volič.

„Politický marketing je aplikování marketingových pravidel a procedur v politických kampaních, a to jednotlivci i organizacemi.“

                                                                                                                                                                              –  Bruce I. Newman

Jak se dělá politický marketing?

Politický marketing má specifické nástroje a procedury. Jednou ze základních technik je segmentace a targeting. Důležité je analyzovat trh a rozdělit voliče na segmenty. Po této analýze je nutné vybrat segmenty populace, na které se bude marketing soustředit, cílit je. Marketingová kampaň se poté přizpůsobí dané skupině na míru a snaží se je oslovovat. Důležitá je také analýza konkurence, jestli již nemá danou skupinu zacíleno mnoho konkurenčních subjektů.

Komentáře

  1. Zpětný odkaz:Volební právo aktivní i pasivní - Politický slovník

  2. Zpětný odkaz:Negativní předvolební kampaň – Politický slovník

  3. Zpětný odkaz:Spin doctoring jako nástroj politického marketingu - Politický slovník

  4. Zpětný odkaz:Programy politických stran podle Olzoga a Liese | Politický slovník

  5. Zpětný odkaz:Politická trafika, aneb co to je a kde se to vzalo - Politický slovník

  6. Zpětný odkaz:Nálepkování v politice a teorie nálepkování, labellingu – Politický slovník

  7. Zpětný odkaz:Fundraising, získávání financí před volbami - Politický slovník

  8. Zpětný odkaz:Masová politická strana - Politický slovník

  9. Zpětný odkaz:Virální marketing, jeho formy a principy | Politický slovník

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *